Her finder du en række af de hyppigste spørgsmål og svar vi oplever hos recoverit.
Finder du ikke svaret på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os.
Hvis recoverit efter endt data recovery i clean room er i stand til at gendanne data som defineret i genelle forretningsbestemmelser, er du forpligtet til at betale for omkostningerne forbundet med data recovery.
Du kan fravælge at få dine data tilsendt for at spare penge, men du vil altid blive opkrævet for de udgifter der har været i forbindelse data recovery ved succesfuld gendannelse.
Da recoverit clean room er placeret i England, vil du blive opkrævet transportudgifter i forbindelse med transporten til clean room.
Du finder de gældende priser her
JA – analysen i clean room er fortsat gratis. Dog vil der være transportudgifter forbundet i forbindelse med at sende din opgave til clean room.
Du finder de gældende priser her
Når recoverit har konstateret at der er tale om en fysisk defekt i vores clean room, vil der i de fleste tilfælde være brug for 100% matchende reservedele. Det vil sige reservedele der tages fra en disk der matcher den fysiske beskadiget 100%. recoverit råder over et meget stort lager af reservedele. Vi oplever dog en gang i mellem, at en del ikke findes på vores lager og er svær at fremskaffe. Det er som oftest ved meget gamle diske eller ved forholdsvise nye diske.
Harddiske der er forholdsvis nye, produceres normalt i store partier (fx 100.000). Disse partier bliver derefter distribueret til salg som enten, harddisk i en bærbar computer, stand alone drev, der kan købes i computer butikker eller eksterne harddiske der er pakket i et USB-kabinet. Lige så snart partiet er fordelt ud, begynder arbejdet på den næste produktion. Det kan derfor ved en ny produktion være svært at få fat i dele.
recoverit benytter mange forhandlere world wide.
Desværre er svaret nej, men i langt de fleste tilfælde kan dine data reddes i recoverit clean room.
Der kan være så dybe skader så som ridser, hak, og rifter i magnetlaget på harddisken skiver, hvorpå dine data er opbevaret, som gør at det ikke er muligt at udlæse brugbare data.
Derfor er det vigtigt at du ikke forsøger at benytte en harddisk som har en mekanisk skade, eksempelvis efter tab, skub eller stød. Harddisken bør sendes til clean room for at redde dine data.
“Der er stadig garanti på min disk, hvad sker der med denne, hvis min disk bliver åbnet i clean room” Hvis vi er nødsaget til, at åbne din disk i forbindelse med data recovery og din disk stadig er omfattet af garanti, vil denne med stor sandsynlighed ikke længere være gyldig.
recoverit anbefaler, at du tager fat i producenten og hører hvordan de stiller sig overfor dette, inden vi får brudt forseglingen.
Når harddisken ankommer til recoverit clean room modtagelse, rengøres harddisken inden den medbringes til selve clean room.
Harddisken åbnes og årsagen til defekten konstateres. Ofte er det nødvendigt at udskifte de mekaniske dele, eksempelvis læsehoved, læsearm, etc,.
Hvis recoverit ikke har de nødvendige reservedele på lager skal disse hjemtages førend arbejdet kan færdiggøres.
Hvis din harddisk er mekanisk beskadiget eller har en anden skade som forudsætter at harddisken skal åbnes, skal dette finde sted i et clean room, for ikke at beskadige de mekaniske dele inde i harddisken.
Harddiskens dele er statiske og vil tiltrække alle urenheder, støvpartikler o.lign i luften omkring delene, og vil derfor blive forurenet hvis harddisken åbnes udenfor et clean room
Et clean room er et specielt rum, hvor eksempelvis data racovery på harddiske med mekaniske fejl udføres. Clean room kan sammenlignes med et laboratorium. Rummet holdes klinisk rent, luften renses konstant for støv og andre partikler, og i recoverit clean room holdes temperatur og fugtighed også konstant.
Clean room der benyttes til data recovery efterlever ofte den nu forældrede standard ISO100. Hos recoverit er clean room certificeret til standard ISO3.
Hvis ikke andet er aftalt gælder forudbetaling for hele opgaven.
Når du har accepteret vores tilbud, fremsendes automatisk en faktura. Når hele indbetalingen er registreret, fremsender vi dine data med Post Danmark. Der bliver genereret Track & Trace information, der gør dig i stand til at spore forsendelsen.
Du har også mulighed for at betale kontant på vores kontor.
Oftest vil vi kopiere dine data over på en ny ekstern harddisk. Er der tale om en mindre datamængde (>10GB), kan vi også brænde genskabt data ud på en DVD.
I hastesager kan data returneres vha. FTP.
Ja, du skal venligst udfylde og vedlægge vores følgeseddel
Du kan enten sende harddisken til vores adresse, eller du kan indlevere den på vores kontor.
Behandlingstiden afhænger af den prioritet du ønsker vi skal løse din opgave med. Hvis leveringstiden er vigtig har vi en høj eller emergency prioritet.
Omvendt, hvis prisen er vigtig, har vi lavprioritetspriser.
I nogle tilfælde kan harddisken stadig bruges uden yderligere risiko, men som udgangspunkt fraråder vi altid at harddisken stadig benyttes, såfremt der er det mindste tegn på en fysisk fejl.
Genskabt data vil blive returneret på et nyt eksternt medie.
Ja, vi er i stand til at foretage datagendannelse i situationer hvor lagringsmediet er fysisk defekt.
Kontakt os på telefon 31 38 11 30 for rådgivning
Ja, vi kan gendanne data ved fejlagtig sletning, formatering og systemfejl.
Kontakt os på telefon 31 38 11 30 for rådgivning
Hvis ikke andet er aftalt gælder forudbetaling for hele opgaven. Når du har accepteret vores tilbud, fremsendes automatisk en faktura. Når hele indbetalingen er registreret, fremsender vi dine data med Post Danmark. Der bliver genereret Track & Trace information, der gør dig i stand til at spore forsendelsen. Du har også mulighed for at betale kontant på vores kontor.
Oftest vil vi kopiere dine data over på en ny ekstern harddisk. Er der tale om en mindre datamængde (>10GB), kan vi også brænde genskabt data ud på en DVD. I hastesager kan data returneres vha. FTP.
Ja, du skal venligst udfylde og vedlægge vores følgseddel.
Du kan enten sende harddisken til vores adresse, eller du kan indlevere den på vores kontor. Hvis du sender harddisken, se venligst vores afsnit vedrørende fragt.
Behandlingstiden afhænger af den prioritet du ønsker vi skal løse din opgave med. Hvis leveringstiden er vigtig har vi en høj eller emergency prioritet. Omvendt, hvis prisen er vigtig, har vi lavprioritetspriser.
I nogle tilfælde kan harddisken stadig bruges uden yderligere risiko, men som udgangspunkt fraråder vi altid at harddisken stadig benyttes, såfremt der er det mindste tegn på en fysisk fejl. Genskabt data vil blive returneret på et nyt eksternt medie.
Ja, vi er i stand til at foretage datagendannelse i situationer hvor lagringsmediet er fysisk defekt. Kontakt os på telefon 31 38 11 30 for rådgivning
Ja, vi kan gendanne data ved fejlagtig sletning, formatering og systemfejl. Kontakt os på telefon 31 38 11 30 for rådgivning
Hvis recoverit efter endt data recovery i cleanroom er i stand til at gendanne data som defineret i genelle forretningsbestemmelser, er du forpligtet til at betale for omkostningerne forbundet med data recovery.
Du kan fravælge at få dine data tilsendt for at spare penge, men du vil altid blive opkrævet for de udgifter der har været i forbindelse data recovery ved succesfuld gendannelse.
Da recoverit clean room er placeret i England, vil du blive opkrævet transportudgifter i forbindelse med transporten til cleanroom.
JA!
Analysen i cleanroom er fortsat gratis. Dog vil der være transportudgifter forbundet i forbindelse med at sende din opgave til cleanroom som du vil blive opkrævet for.
Når recoverit har konstateret at der er tale om en fysisk defekt i vores cleanroom, vil der i de fleste tilfælde være brug for 100% matchende reservedele.
Det vil sige reservedele der tages fra en disk der matcher den fysiske beskadiget 100%. recoverit råder over et meget stort lager af reservedele. Vi oplever dog en gang i mellem, at en del ikke findes på vores lager og er svær at fremskaffe. Det er som oftest ved meget gamle diske eller ved forholdsvise nye diske.
Harddiske der er forholdsvis nye, produceres normalt i store partier (fx 100.000). Disse partier bliver derefter distribueret til salg som enten, harddisk i en bærbar computer, stand alone drev, der kan købes i computer butikker eller eksterne harddiske der er pakket i et USB-kabinet. Lige så snart partiet er fordelt ud, begynder arbejdet på den næste produktion. Det kan derfor ved en ny produktion være svært at få fat i dele.
recoverit benytter mange forhandlere world wide.
Desværre er svaret nej, men i langt de fleste tilfælde kan dine data reddes i recoverit cleanroom.
Der kan være så dybe skader så som ridser, hak, og rifter i magnetlaget på harddisken skiver, hvorpå dine data er opbevaret, som gør at det ikke er muligt at udlæse brugbare data.
Derfor er det vigtigt at du ikke forsøger at benytte en harddisk som har en mekanisk skade, eksempelvis efter tab, skub eller stød. Harddisken bør sendes til cleanroom for at redde dine data.
“Der er stadig garanti på min disk, hvad sker der med denne, hvis min disk bliver åbnet i cleanroom?”
Hvis vi er nødsaget til, at åbne din disk i forbindelse med data recovery og din disk stadig er omfattet af garanti, vil denne med stor sandsynlighed ikke længere være gyldig.
recoverit anbefaler, at du tager fat i producenten og hører hvordan de stiller sig overfor dette, inden vi får brudt forseglingen.
recoverit cleanroom er beliggende i London, England.
Her modtager recoverit dagligt harddiske fra partnere fra hele Skandinavien.
Når harddisken ankommer til recoverit cleanroom modtagelse, rengøres harddisken inden den medbringes til selve cleanroom.
Harddisken åbnes og årsagen til defekten konstateres.
Ofte er det nødvendigt at udskifte de mekaniske dele, eksempelvis læsehoved, læsearm, etc,.
Hvis recoverit ikke har de nødvendige reservedele på lager skal disse hjemtages førend arbejdet kan færdiggøres.
Hvis din harddisk er mekanisk beskadiget eller har en anden skade som forudsætter at harddisken skal åbnes, skal dette finde sted i et cleanroom, for ikke at beskadige de mekaniske dele inde i harddisken.
Harddiskens dele er statiske og vil tiltrække alle urenheder, støvpartikler o.lign i luften omkring delene, og vil derfor blive forurenet hvis harddisken åbnes udenfor et cleanroom
Et cleanroom er et specielt rum, hvor eksempelvis data racovery på harddiske med mekaniske fejl udføres. Cleanroom kan sammenlignes med et laboratorium.
Rummet holdes klinisk rent, luften renses konstant for støv og andre partikler, og i recoverit cleanroom holdes temperatur og fugtighed også konstant.
Cleanroom der benyttes til data recovery efterlever ofte den nu forældrede standard ISO100.
Hos recoverit er cleanroom certificeret til standard ISO3.
Buchwaldsgade 15B,
DK-5000 Odense C
31 38 11 30
Døgnåbent
support@recoverit.dk
sales@recoverit.dk